27 Kasım 2011 Pazar

Her Şey Kedi


Kedi! Sadece bir hayvan. Bazen evde beslediğimiz, bazen de sokakta görüp çoğu kişinin pek de önemsemediği hayvanlar. Benim için ise "kedi" çok daha fazlası.

Dün bir kedi sayesinde biriyle tanıştım. Bahçemizde beslediğim kedilerden bir tanesi peşimden otobüs durağına kadar gelince yanımda benimle bekleyen bir adam (ismini vermek pek de doğru olmaz sanırım) kedi beslediğini ve onları çok sevdiğini söyledi ve muhabbet başladı. Otobüs yolculuğu boyunca da aramızda çok güzel bir muhabbet doğdu. Kedi benim için yeni bir insanın dünyasını açtı. Muhteşem bir deneyim. Kedi ile başlayan muhabbet olmasaydı büyük ihtimalle asla konuşmayacaktık.

Bu sadece kediler ve benim hayatıma etkilerinin bir örneği. Evimde iki kedim var. Onlardan öğrendiğim şeyler bir kitabın sayfalarını dolduracak kadar fazla. Varlıklarıyla mutlu olmamın dışında benim için çok farklı insanları tanıma imkanları yarattılar. Kediler aynı zamanda birer filozof ve psikolog. Hiç konuşmadan sadece sizi dinlerler ve rahat tavırlarıyla nasıl stresin hayatınızda yeri olmadığını da anlatıyorlar.

Kediler sadece hayvan değiller; hele nankör hiç değiller. Kimseden görmediğim vefayı yine kedilerimden gördüm. Arkadaşlarınız sizi terk edebilir; sizi kırabilir ve sizinle görüşmek istemeyebilirler. Kediniz ise size kim ne derse desin, nasıl davranırsa davransın her zaman size aynı gözle bakacaklardır. Onlar sizin gerçek değerinizi hep görürler ve sizi severler. Siz patron olduğunuz için değil; sadece sizi sevdikleri için severler. Çünkü patron her zaman onlardır!

Yine de cennette her zaman her şey yolunda gitmeyebilir. Kedilerimiz hasta olabilir veya biraz sıkıntılı olabilirler. İşte o zaman çocuk gibi olurlar. Onlarla ilgilenmeli ve eğer kendimizin çözemeyeceği bir durumsa veterinerimize başvururuz. Burada da önemli olan nasıl iyi bir doktor arıyorsak kendimiz için yetkin bir veteriner ile görüşmemiz gerektiğidir. Çünkü veterineriniz sizin arkadaşınız olacak. Bazen 7/24 kendisine ihtiyacınız olacak. Dokuz yaşında ve altı aylık iki kedisi olan biri olarak size bunu garanti edebilirim.

Yeni kedi sahibi olanlara ve kedisi olup da farklı önerilere ihtiyacı olanlara yardımcı olabilirim diye düşünüyorum. En azından dokuz yıldır bir, son dört aydır da iki kedim var. Hayatınıza girmiş ve girecek olan dört ayaklı meleklerinize yakından bakın. Mutlaka onlardan öğreneceğimiz deneyimler bulacaksınız.

0 yorum:

Yorum Gönder

© KEDİ GÜNLÜĞÜ - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart