11 Mart 2012 Pazar

Mart Kedileri

Yine Mart ayındayız. Bu ay kediler kadar bizler için de biraz zor geçebilir. Özellikle de evinizde kısırlaştırılmamış dişi veya erkek bir kediniz varsa. İşte o zaman uykusuz geceler başlıyor yaklaşık 12 gün için. Kedilerin kızgınlık dönemleri herkes için oldukça sıkıntılı oluyor. 

Kediler 7-10 aylık iken cinsel olgunluğa ulaşıyorlar ve bahar aylarında kızgınlık dönemine giriyorlar. Erkek kediler bu dönemde genellik oldukça ağır kokulu sperm bırakıyorlar, bölgelerini idrarla işaretliyorlar. Ayrıca bitmek bilmeyen bir serenad başlıyor pencerelerin önünde. Erkek kedimizin tek amacı dişileri etkilemek ve çekmek. İşte bu nedenle evden kaçan kedi vakaları da artıyor. 

Dişi kediler için de durum çok farklı değil. Onlarda ise kedi sürekli olarak yere yapışık geziyor ve yuvarlanıyor. Tuhaf sesler çıkarıyor. Bir de akıntı takip ediyor bu belirtileri. Geceleri evin en akustiği iyi olan noktasında ki bu genellikle banyo oluyor benim kedim için, gidip sabaha kadar bağırıyor. İnsan için oldukça rahatsız edici bir durum. Hele de işe gitmeniz gerekiyorsa. Kediyi susturmanın imkanı yok doğal yöntemlerle. Kızgınlık döneminin bitmesini beklemeniz gerekiyor. Yine de yapılabilecek hiçbir şey de yok değil. 

Ben artık gözlerimin altındaki mor halkalar kalıcı olmaya başladığında veterinerimi aradım. Daha önceki kedimden biraz tecrübeliydim; ama kedilerin hepsi farklıymış bunu öğrendim. İlk denediğim şey 1cc kadar sakinleştirici vermek oldu kediye. Elbette veterinere danıştıktan sonra! Ancak Mia için pek faydalı olduğunu söyleyemeyeceğim bu durumun. Bu nedenle farklı bir yöntem denemeye karar verdim. Veterinerlerde bu soruna çözüm sağlayabilecek bir aşı var. Aşı yapıldıktan 48 saat içinde kızgınlık dönemi sona eriyor. Ancak bu aşı elbette kalıcı bir çözüm sağlamayacak. Eğer kedinizi üretmek istemiyorsanız en kalıcı çözüm kısırlaştırmak. Çünkü aksi taktirde hem bizler hem de kedi acı çekiyor. 

Ben ise henüz karar veremedim Mia'nın  yavrulamasını isteyip istemediğime. Yavrular doğduktan sonra onları ev sahibi yapmak zor bir iş. Güzel aileler bulmadan yavrulatmak istemiyorum. En kısa zamanda kararımı verip kedimi kısırlaştırmak gerekiyor. Önemli bir not daha kedi kızgınlık dönemindeyken kısırlaştırma işlemi yapılmıyor. 

0 yorum:

Yorum Gönder

© KEDİ GÜNLÜĞÜ - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart